Sidor

söndag 23 juni 2013

Långpass i skogen!

Idag blev det så äntligen ett långpass i skogen! Efter att det hade regnat hela natten och så gott som hela dagen började det äntligen hålla upp vid fyratiden och då stack jag iväg.

Jag sprang banvallen upp till Åkulla Friluftsgård, vidare på banvallen mot Skinnarlyngen, svängde av på cykelspåret mot vägen som går förbi Bockstens mosse. Sprang vidare förbi mossen och tillbaka förbi friluftsgården och sedan hem banvallen till Flähult och vidare Obbhulta-vägen.

Det var skönt att springa idag. Jobbigt såklart att springa såpass långt. Det var ju ett tag sedan sist och det är ju rätt bra höjdstigningar längs med vägen (totalt 162 m enligt Garmin). Men det kändes ändå bra att ta sig så långt. Jag har varit lite seg idag. Sovit lite dåligt i natt och mest latat mig på soffan i väntan på att regnet skulle sluta, så det var överraskande att jag orkade springa såpass långt idag. Det blev 16,5 km och jag var ute i 1 timme och 47 minuter.

Det var också skönt att få komma ut i skogen igen! Det är där jag trivs bäst! Långt från folk som ska blockera vägar osv. Bara lite närkontakt med en älg, precis efter att jag tagit andra bilden.

Jag testade även att springa med vätskebälte idag. Det var ap-jobbigt att ha det på sig. Förutom att det ger några extra 100 gram att bära på, så tycker jag det är ruskigt irriterande med skvalpandet av vattnet. Men det blev lättare på slutet (när jag nästan tömt flaskorna) och det var gött att kunna dricka lite extra i värmen.

Jag ska nog fortsätta springa med det. Det blir ju lättare att springa lopp sedan när man inte har något bälte:)

Lååång rak banvall!

Lite slingrigare väg förbi Bockstens mosse

2 kommentarer:

  1. Jag kan bara hålla med. Vätskebälte är ingen höjdare. Jag funderar allvarligt på att skaffa en liten, smidig vätskeryggsäck.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast jag tvekar även om rygga. Jag får väldigt ont bakom höger skulderblad och upp i axeln när jag springer. Att hänga en rygga på den ryggen känns som att göra det ännu värre. Fördelen med bältet är att det kändes väldigt lätt att springa utan det idag :)

      Radera