Sidor

söndag 2 juni 2013

Långpass!

Eller egentligen inte så himla långt, men det längsta jag sprungit sedan Göteborgsvarvet iaf. Idag var väderförutsättningarna bättre för mig. Endast 16 grader i luften och molnigt. Ingen sol som stekte och en luft som var lätt att andas in.

Jag hade funderingar på att springa 16 km, men med tanke på hur det har känts att springa de senaste gångerna tyckte jag att det räckte med 12,5 istället. Jag försökte (som vanligt) tänka på tekniken, hållningen, höftens vinkel hela vägen. Emellanåt faller jag isär och börjar luta framåt och efter ca 5 km fick jag ont bakom höger skulderblad.

Banvallen hem är nog det mest tålamodsprövande på hela den rundan och det tog emot ordentligt där, men jag sprang hela vägen! Kändes bra överlag och bra att komma igång "på riktigt" igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar