Sidor

onsdag 6 februari 2013

Sträckläst!

Även denna dag har till största del tillbringats i ryggläge i soffan. Men idag kom äntligen - efter två långa veckors väntan (orimligt lång leveranstid från Bokia!) - den här boken ned i min brevlåda.

Jag började läsa och kunde inte sluta. Deras äventyr till fots genom Europa från Algarve till Sverige är verkligen helt fascinerande!

Även om jag är väldigt bekväm av mig, helst inte sover någonstans där det är mindre än fyra stjärnor, inte äter vilken mat som helst och helst duschar i varmt vatten varje dag (speciellt om jag har svettats större delen av dagen) så kunde jag inte undvika att bli sugen på att göra något liknande äventyr. Kanske är det för att jag just nu skulle tänka mig att göra vad som helst i ett par löparskor efter nästan en veckas uppehåll...

Det kanske inte var det smartaste jag kunde göra, att läsa en bok kom löpning just nu när jag är sjuk och knappt orkar förflytta mig mellan säng, kök, soffa, stall och toalett och det bara värker i kroppen efter att få springa. Eller så kanske läsningen kan påverka hjärnan att påverka kroppen att friskna till snabbare...

Skit samma, boken var bra! Läs och inspireras!

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar