Sidor

söndag 10 februari 2013

Nu jäklar!

Idag har varit en bra dag. Vi hade kalas för Älsklingen igår och umgicks med en massa trevliga människor. Elinore och Jocke sov över och lagom till frukost kom även Christoffer, som spenderat en vecka i Åre. Älsklingen, Elinore och jag tog varsin hund och gick en runda efter frukost i det härliga, vindstilla vintervädret. Vi var ute drygt en timme och det var riktigt skönt!

Älsklingen och jag kör nu en viktutmaning (som jag kallar Biggest Loser), det ska bli riktigt kul att peppa varandra till att träna och äta vettigt. Fram till Varbergsloppet (13:e juli) ska vi hålla på. Den som förlorat mest kroppsvikt procentuellt sett vinner. Måste fundera ut ett riktigt motiverande pris...

Det ska bli riktigt kul att ha någon att peppa och tävla mot. Plötsligt höjdes min träningsmotivation lite till och jag körde faktiskt lite styrkeövningar här hemma ikväll. Nu jäklar ska fettdallret bort!

2 kommentarer:

  1. Oh låter ju jätte trevligt och mysigt. Bra idé där också med "bigest loser" hejar på dig!! Massa kramar <3

    SvaraRadera
  2. Ja, det är alltid kul att göra saker tillsammans och det blev en väldig motivationshöjare för min egen del :)

    SvaraRadera