Sidor

måndag 4 februari 2013

Förbannade influensa

Varit snorig och hes idag, men ändå hyfsat pigg. Varit på jobbet och det gick bra.

När jag kom hem och hade tagit in hästarna var jag sugen på att gå en runda, så jag tog med mig Selma och Brasse ut i skymningen. Det var skönt att komma ut när jag var klar lade jag mig förnöjt i soffan. Sedan började det...

Näsan tätnade, hjärnan kändes full av snor, det började värka på flera ställen i kroppen, jag började frysa av feberfrossa och jag insåg att det inte alls kommer att bli någon light-version av Älsklingens influensa.

Jag stapplade ut i stallet för att ge hästarna kvällshö och det var precis att jag klarade av det. Jag släpade mig in i duschen och förberedde mig för natten med tröja och raggsockor.

Nu ligger jag i min säng och förbannar alla j*vla människor som inte kan stanna hemma när de är sjuka (vilket jag egentligen borde ha gjort idag, men jag hade ju ingen feber), inte kan hålla för truten när de hostar och nyser och inte klarar av att hålla sina händer rena från baciller utan sprider skiten överallt.

Nu är det min tur att vara gnällig, får se hur jag mår imorgon, men det ser just nu mycket mörkt ut...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar