Sidor

fredag 22 februari 2013

Där fick jag!

Tydligen ska man inte skriva i sin blogg att livet är händelselöst, för då jäklar händer det grejer! När jag var på väg hem från jobbet var jag tvungen att tanka så jag svängde in på Otterdahls i Rolfstorp. Allt gick bra ända tills jag skulle därifrån, då märkte jag att det lät konstigt och att bilen lutade... PUNKTERING!

Jaha, det var bara till att ta fram reservdäcket och hjulbytar-pryttlarna. Självklart passade inte fälgkorset till hjulbultarna, så jag fick springa in på verkstaden som låg lägligt intill. När jag sedan skulle få upp bilens domkraft funkade såklart inte den heller, så det var bara till att hämta en domkraft. Men sedan fick jag bytt däck och körde försiktigt hem på "cykeldäcket". Så gick den eftermiddagen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar