Sidor

torsdag 1 mars 2012

Träning - resultat februari

Februari har varit en månad med mycket träning, varierad träning på varierat underlag. Allt från skidåkning till löpning på is med mina fantastiska Icebugs. Följande pass har avverkats:


Löpning: 9 pass, 47,16 km, Tid: 5 tim 25 min
Crosstrainer: 1 pass, Tid: 45 min
Promenad: 6 pass, 27,32 km, Tid: 5 tim 34 min
Längdskidåkning: 7 pass, 38,84 km, Tid: 5 tim 10 min


Jag har även genomfört ett 60 minuter långt military fitness-pass och några styrketräningspass.


Totalt: 29 pass, 127,61 km Tid: 1281 minuter


När det gäller vikt- och måttminskning har jag haft en tråkig stagnationsperiod:


Vikt: -0,8 kg sedan januari, -1,2 kg sedan årsskiftet
Höger lår: +0,5 cm sedan januari. -0,5 cm sedan årsskiftet
Vänster lår: 0 cm sedan januari. -3 cm sedan årsskiftet
Midja (mitt över naveln): +1,5 cm sedan januari. -0,5cm sedan årsskiftet
Rumpa/Stuss: + 1 cm sedan januari. -2 cm sedan årsskiftet

För att få fart på mått- och viktminskningen är taktiken nu att lägga in mer seriösa intervallpass och långpass i löpningen. Om våren kommer igång ordentligt kommer jag även att ge mig ut med cykeln och komma igång med ridningen. Så jag hoppas på betydligt bättre resultat i slutet av mars.

Syftet med min träning är inte främst att gå ner i vikt och bli smalare utan att må bra. Totalt sett tycker jag att jag fått tränat många bra pass och jag har stundtals tagit i ordentligt och fått en rutin i träningen med ca 3-4 löppass per vecka. Jag märker också att jag orkar springa mycket längre och klarar backar betydligt bättre än för några månader sedan. Det är jag mycket nöjd med!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar