Sidor

måndag 5 mars 2012

Det är inte meningen...

...att man ska åka skidor i mars på Västkusten!

Idag har jag varit i Åkulla för att åka några varv på konstsnön inför det tänkta loppet på lördag. Men jag kunde snabbt konstatera att det inte blir någon skidåkning på lördag. Spåren bestod utav blankis och idag gick det bokstavligt talat mer bakåt än framåt. Att diagonala var näst intill omöjligt, det som var mer omöjligt var att staka i motlut. Nej, usch och fy, vilket hemskt träningspass!

Det tog drygt 50 minuter att köra tre varv som är ca 8 km. Stundtals var km-tiden långsammare än promenadtempo. Jag blir galen av att åka skidor när det inte fungerar, det är så otroligt tråkigt och irriterander! Hädanefter får det bli löpning istället. Då kommer man iaf framåt.

Så nu känner jag mig inte sådär nöjd som jag brukar göra efter träning, jag känner mig bara irriterad och är lite stel i axlar och rygg. Imorgon blir det vila till onsdag då det står intervall på schemat igen!
Länk till bildkällan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar