Sidor

onsdag 14 mars 2012

Ridning idag!

Idag skiner solen återigen från en klarblå himmel (något man definitivt kan vänja sig vid) och idag ska jag äntligen rida!

Eftersom jag har världens bästa sambo, som igår sladdade och vältade paddocken åt mig, har jag perfekt underlag att rida på också. Helt underbart!

Jag tänker börja med Bosse Bus, det känns som om han har mest energi att göra av med. Dock så har ju båda hästarna motionerat sig ganska ordentligt varje kväll i väntan på att jag ska mocka klart så att de kan få komma in. Jag har varit livrädd för att skorna ska flyga all världens väg, men än så länge sitter de kvar.
Det ska faktiskt bli riktigt kul att rida nu, jag har sett fram emot det ett bra tag, men valt att prioritera löpning och vänta tills det är ljust så länge på kvällarna att jag hinner rida efter jobbet utan att stressa ihjäl mig.
Nu är det faktiskt ljust ända till kl 18.30 (kanske lite längre nu när det är klart ute) och då har jag gott om tid. Dessutom blir inte ridpassen så långa eftersom hästarna inte är igång ännu, så man får börja lite lugnt. Det kan ju vara en bra idé för ridmusklerna också att börja lugnt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar