Sidor

fredag 16 mars 2012

Fredag!

Idag tog jag tag i Pelles sko, som han hade lyckats ta av sig i förrgår och det var lite knixigt till en början att få den att passa, men när jag fått dit de två första sömmen gick det bättre och de sista fick jag till riktigt bra, så nu är han "nyskodd" igen och kan ridas.
Skon till höger i bild är ny påsnickrad!
Efter att jag hade gjort det kunde jag bara inte motstå det underbara, vårvarma vädret, utan jag kände mig tvungen att rida lite. Så jag lät Pelle gå in i boxen och kissa lite medan jag hämtade grejerna. Det var faktiskt såpass varmt att långkalsongerna åkte av idag. Sååå skönt!

Det blev ett kort pass i paddocken för Pelle. Bommarna låg kvar sedan i onsdags och han fick göra olika övningar i skritt och trav över bommar och runt bommar. Han var väldigt lugn idag så det gick superbra och jag var mycket nöjd med honom! Vi galopperade också lite grann, vilket han tyckte var så skoj att han inte ville sluta. Det blev lite väl vilt där ett tag, men kul var det!

Nu ska jag njuta av lite grillat kött, ugnsstekt potatis och bea-sås. Ska bli skönt med helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar