Sidor

tisdag 13 mars 2012

Paket igen:)

Eftersom jag blev så trött på att inte hitta de löparskor jag ville ha i någon lokal butik, gjorde jag en chansning och beställde dem från Wiggle istället. Jag hoppades på att de skulle vara som andra Asics-skor jag haft i storlek och att de skulle vara sköna att springa i.

Idag, exakt en vecka efter att jag beställt låg paketet i min brevlåda! Jag behövde alltså inte hålla på med uthämtning och grejer heller. Så jag är mycket nöjd med leveransen!
Smidigt paket som fick plats i brevlådan

Mina nya, fina Asics Gel Excel 33!
Jag köpte även ett par kompressionsstrumpor från Craft för jag vill testa hur det känns att springa med sådana. Lite kul att läsa på paketen att de kommer ifrån Borås. De har alltså åkt från Borås till England och sedan tillbaka hit. Helt otroligt!

En annan STOR anledning till att jag testade att handla via Wiggle är såklart den enorma prisskillnaden, som enligt experter endast beror på att vi har "en annan marknad" här i Sverige. Detta ska alltså motivera att ett par identiska skor kostar 1700 spänn i Sverige medan de i England bara kostar ca 1100 spänn (fraktkostnaden var gratis när jag beställde). LÖJLIGT! Skorna är alltså 54% dyrare i Sverige än i  England. Helt vansinnigt! Jag menar, tillverkningskostnaden är den samma oavsett land och skillnaden i fraktkostnad är försumbar så prisskillnaden är helt orimlig.

Om de Svenska sportbutikerna vill få sålt sina grejer får de nog börja se över sina priser och sitt utbud, för här i Varberg är det iaf under all kritik. För mig finns det ingen som helst anledning att betala mer för sportprodukter än nödvändigt när jag vet att det fungerar utmärkt att beställa från nätet (där utbudet dessutom är enormt).

Man kan säga att jag med denna syn på saken kommer att köra den svenska sportbutik-marknaden i botten, men det kanske är dags för dem att inse att det är nya tider och att det gäller att hänga med i svängarna om man vill tjäna pengar på det man gör. Att, som vissa butiker vill göra, börja ta betalt för att kunder kommer in och provar skor för att sedan lämna butiken och köpa skorna på Internet är nog att bita sig själv i svansen. De kommer bara att förlora fler kunder på det. Jag skulle aldrig betala för att få hjälp, det har jag redan gjort flera gånger om med allt jag köpt till för högt pris hos de butikerna tidigare. Nä, tänk om-  tänk rätt!

Wiggle har en väldigt bra hemsida, tycker jag. Det går att filtrera ut nästan allt så att det blir lättare att hitta det man letar efter, samt att de har riktigt bra storlekstabeller som hjälper en när man ska beställa. Finns helt enkelt inget att klaga på! Rekommenderas varmt!

Ikväll ska de nya dojorna få sin premiärtur då jag och mina tjejkompisar i "The 79ers" ska ut och träna tillsammans. Just idag syftar namnet mer på hur gamla vi känner oss, då en precis fött barn, jag har ont i min fot och några andra var lite halta och lytta. Så det blir nog en rolig syn, fem hasande brudar i 7-minuterstempo:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar