Sidor

lördag 24 mars 2012

Bra start på dagen!

Idag vaknade jag tidigt igen. Klockan var bara 6 när Selma tyckte det var dags att gå ut och kissa. Jag släppte ut hästarna och tog på mig löpkläderna för att springa en kort runda på ca 25 minuter.

Även idag ligger dimman tät här på morgonen (hoppas det lättar snart) och det var väldigt blött att springa, nästan som i regn. Jag började springa ganska snabbt, skulle ju inte springa så långt, så jag tänkte att jag kunde pinna på ganska bra. Det gick bra de första två kilometrarna som gick på 5:42 och 5:38. Jag var lite hjälpt av nedförsbackar men den första kilometern innehöll även en ganska rejäl uppförsbacke. Det kändes bra att springa i det tempot, inte jättejobbigt. Den tredje kilometern kom jag in på lite sämre underlag på gärdesvägarna, vilket sänkte tempot och jag började bli trött, så till sist fick jag gå lite.

Efter gångpausen tog jag i och sprang hela vägen upp för backen vid Hulegården och sedan när jag joggat ner pulsen lite körde jag på sista biten hem och avslutade i 5:47-tempo. Det kändes mycket bra att springa idag. Jag kände mig fräsch i kroppen, visst blev jag trött och flåsig, men det kändes ändå riktigt bra.

Passet avslutades med lite styrkeövningar för armar, rygg och mage. Perfekt start på dagen! Nu ska jag äta frukost innan jag dör av hunger!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar