Sidor

fredag 23 mars 2012

Snabb-visit i Stockholm

I onsdags åkte jag och en kollega tåg till Stockholm för att vara med på ett möte i Vattenfalls huvudkontor i Råcksta igår. Resan gick väl sådär med ett tåg som var 1,5 timme försenat från Göteborg, vilket gjorde att vi var framme vid halv åtta istället för vid sex-tiden.

Vi fick iaf ätit en riktigt god middag på Scandic vid Brommaplan där vi bodde innan jag stapplade i säng, trött av dagens resa. Oturligt nog hade jag glömt mina öronproppar, vilket hade behövts då det var väldigt lyhört på hotellet. Jag hade precis somnat när jag vaknade av att någon duschade, vilket hördes väldigt tydligt. Men jag lyckades somna till sist och vaknade strax innan väckarklockan vida halv sex.

Jag hade packat med mig löparkläderna (det är det bästa med löpträning, så jäkla enkelt!)och begav mig ut för att springa på morgonen. Det var strålande sol, troligtvis några minusgrader med tanke på hur kallt det var om de handsk-lösa händerna, och helt underbart att komma ut vid den tiden.

Dock var de tunga avgaserna i luften inget trevligt att starta dagen med, men efter ett tag kom jag ifrån den värsta trafiken och lyckades hitta ett litet skogsparti där jag såklart inte kunde motstå att springa in på de många stigarna som fanns där kors och tvärs överallt.

Det blev en riktigt trevlig runda med mycket natur och lagom kuperat, det kändes dessutom ovanligt bra att springa på tom mage. Jag hade endast fått i mig två bananer med orkade ändå med lätthet springa 5 km. Någon backe gick jag upp för, annars var det full fart hela vägen.

Det gick bra att hitta tillbaka till hotellet, jag hade med mig mobilen och Sports-tracker för säkerhets skull och för att hålla koll på vart jag befann mig, men det hade knappast behövts, den interna kompassen funkade, som vanligt, helt perfekt! Det är rätt häftigt ändå att ge sig ut på helt okända marker och ändå bara veta vart man är på väg, helt klart en av mina bästa och mest användbara egenskaper!
Här sprang jag förbi!

Lite mer vinter norröver än här på Västkusten!

Is på sjön!

Det var skönt att duscha och få äta en rejäl hotelfrukost efter löprundan! Frukost blir ju ännu godare när man är sådär extremt hungrig. Jag vaknar alltid hungrig på morgnarna så frukost smakar alltid gott, men hotellfrukost är alltid något extra, kanske för att man slipper laga den själv...

Dagen tillbringades alltså på HK med några kollegor från Forsmark och vid tre-tiden var det dags att bege sig hem. Då en kollega hade kört upp i tisdags åkte vi med honom hem. Mitt förslag var att vi skulle köra över Drottningholm och ta Ekerö-färjan till Södertälje, kollegorna tyckte att vi skulle köra genom stan och ställde in GPS:en på att undvika vägtullar, vilket ledde till att vi körde en rejäl omväg om Solna och hamnade i rusningstrafiken mitt i city. JIPPI! Där gick nog om inte en timme så iaf en halvtimme åt helt i onödan!

Till sist kom vi iaf hem och jag kunde gå ut i stallet o kolla så att hästarna mådde bra och Älsklingen skött dem väl (vilket han ALLTID gör, men man måste ju bara kolla), gosa med vovvarna som jag längtat efter och såklart gosa med Älsklingen som jag också längtat efter!