Sidor

söndag 16 december 2012

Motorsågskurs!

Idag har vi ägnat större delen av dagen åt motorsågskurs. Äntligen fick vi fälla lite träd, vilket gick lite sådär. I teorin och i de filmer vi sett tidigare på kursen är allt så himla tillrättalagt. Det finns aldrig några träd som trädet man ska fälla kan fastna i och allt går alltid så himla bra. Så funkar det inte i verkligheten.

Det blev några träd som fastnade, några som föll åt ett annat håll än beräknat, men till sist fick jag äntligen fälla ett större träd som stod någorlunda fritt och bra. Det gick jättebra, förutom att jag lyckades såga av det säkra hörnet som skulle hålla kvar trädet lite för tidigt... Men det trillade iaf precis där jag tänkt och fällskär och brytmån blev riktigt bra.

Älsklingen och tre andra i gruppen "körde upp" för kortet och samtliga klarade sig. För min del blir det uppkörning nästa gång och till dess ska jag nog hinna träna lite hemma för att försäkra mig om att det kommer att gå vägen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar