Sidor

lördag 29 december 2012

2012 - april till juni!

Här kommer fortsättningen på mitt år 2012!

April 2012

April blev en regnig och ganska kall månad, men våren var ändå på gång. Jag "övningskörde" lite med traktorn och skogskärran och roade mig med att lägga ut lite stockar i sommarhagen för att hoppa över med hästarna. Såklart lyckades jag välta skogskärran, men fick den rätt igen---

Ett lass med stockar!
Det blev även en hel del vedklyvning. Vi lånade en vedmaskin så att vi fick gjort hela jobbet på några få dagar.



Trots regnet lyckades jag ändå upprätthålla löpningen tills jag fick en liten förkylning. Selma var med på löpturerna ibland, men drog sönder händerna på mig, vilket ledde till att jag köpte en nosgrimma som visade sig vara mycket bra mot drag-apan!

Jag började planera min sadelkammare och snöade in på sadelkammarinredningar. Jag kom även igång med att gjuta det första på den.
Enda felet på denna bild är att dörren går åt fel håll...


Jag genomförde Laxaloppet och det kändes mycket bra. Det var ett lättsprunget, kul lopp. Jag var dock väldigt trött på slutet och gick i mål på 27:49.

I slutet på månaden blev det en hel del stängsling av sommarhagen och till sist kunde jag äntligen släppa hästarna där, vilket uppskattades....



Maj 2012

Maj inleddes med att jag drog igång gräsklipparen:). Jag deltog i Vårruset där jag sprang lite sämre än Laxaloppet, känslan var betydligt sämre, dock blev tiden något snabbare, 27:.23.

Jag började måla boxarna med roslagsmahogny för att skydda dem mot tuggande hästar.
Före

Efter

Sadelkammarbygget tog ordentlig fart och vi fick upp lite väggar.

Tyvärr fick jag en konstig skada i höger ben som vandrade ner i foten. Skadan höll mig från löpningen ända till juli, vilket medförde att jag missade Varbergsloppet och andra planerade lopp. Istället började jag cykla, vilket inte gjorde ont, så mycket cykelträning blev det. Skadan påverkade även ridningen.

I slutet av månaden började solen skina och temperaturen stiga, vilket gav lite sommarkänslor-

Jag anmälde mig till Göteborgsvarvet 2013 och hoppades att min dumma skada skulle försvinna.

Bosse dödade en hare! Säg något som den hästen inte har lyckats med...

Juni 2012

I juni hände väl egentligen inte så mycket. Jag fortsatte att cykla, benet blev bättre så att jag kunde rida i alla fall. Dock gick det, trots flera försök, inte att springa och frustrationen över det var stor.

Det fortsatte att regna, temperaturen var låg och vi eldade fortfarande i mitten på juni för att hålla värmen inomhus. Det blev en enda lång väntan på en sommar som aldrig riktigt kom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar