Sidor

söndag 30 december 2012

Käpp-rövat!

Idag tänkte jag att jag skulle göra lite nytta efter att ha slappat i princip hela förra veckan. Jag skulle nog ha fortsatt att slappa istället...

Jag beslutade mig för att ta traktorn och motorsågen och dra till skogen för att påbörja en del av all gallring som behöver göras. Traktorn stod parkerad i maskinhallen och jag hade full sjå med att försiktigt rulla ut och inte stöta i något på vägen när jag plötsligt hör en smäll och inser att jag glömt stänga dörren på traktorn...

Glassplitter överallt och en dörr mindre. Jag blir så jäkla trött! Så fruktansvärt onödigt! Så det började ju inte så bra. Väl i skogen gick det rätt bra. Jag fick tagit ner lite småträd. Eftersom jag hade glömt yxan hemma och inte hade något att slå i kilarna med kunde jag inte fälla några större träd, men det var ok ändå.

Jag fick ordnat till några stormfällda träd och sågat till lite massaved innan jag blev trött i kroppen och åkte hem igen. Det är inga längre stunder jag orkar, men förhoppningsvis blir det bättre.

Som om det inte vore nog med elände så hade även en av sågarna läckt ut olja i traktorn när jag kom hem, så nu får jag sanera den också. Bara till att gilla läget, torka upp, skruva bort det som återstår av dörren och beställa en ny....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar