Sidor

söndag 31 juli 2011

Reglar!

Igår fortsatte vi med sovrummet. Dörren som ska bort är numera borta och uppdraget för dagen var att regla upp väggen mot vinden så att vi kan isolera den och slippa frysa (lite iaf). Vi ska ju även regla upp dörrhålet så att vi kan sätta gipsskivor där sedan.
Vi hittade lite reglar i ena uthuset som passade bra, det var bara till att skicka upp dem genom fönstret.
Magnus pillade även lite med elen, nu när vi hittade eltejpen igen och vände kopplingsdosan som satt på den väggen så att den hamnar på andra sidan väggen istället för innanför garderoben eftersom det blir väldigt knixigt att komma åt den annars.
Reglandet gick ganska bra och Magnus satte även dit lite isolering.
Jag kände mig som att jag inte tillförde så mycket i snickrandet, så jag började skruva lite på IKEA-grejerna. Fick skruvat ihop de fyra kartongerna som jag köpte. Ett lagom komplicerat projekt:)

Jag skruvade även ihop pallen som jag fick ett litet frispel på då en av skruvarna blev kass och inte gick att använda. Men vi har ju inte brist på skruv i huset, snararare tvärt om så det löste sig till sist det också!
Nu har jag precis fått reda på att vår "list-gubbe" kommer idag o fixar de sista listerna i kontoret. JIPPIE!!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar