Sidor

söndag 10 juli 2011

Dagens överraskning!!!

Ja, vad är detta???
Idag fick jag med mig Älsklingen till gården för att göra spår och hål för elen i sovrummet. Jag tänkte sladda paddocken och släpade bort alla hinder men när jag skulle starta traktorn var den död... Så vi satte igång batteriladdaren eftersom vi trodde att batteriet var dött...
Vi släpade även ut det gamla skrivbordet som jag tömt så att vi kan slänga det.
Efter att ha rensat ogräs och kollat om batteriet på traktorn blivit laddat (den var fortfarande lika död) gick jag in och hjälpte Magnus att hacka spår i brädväggarna med stämjärn. Stämjärnen är förmodligen lika gamla som huset så det rök handtag och stämjärn till höger och vänster. Det är inte så lätt att arbeta med undermåliga verktyg! Så imorgon ska jag köpa nya stämjärn! Vi lär behöva dem...
Iaf så gav vi oss på snedväggen som visade sig ha ett tomrum bakom och när jag skulle knacka ut ett hål för en kontakt, gick det rakt igenom... Det är genom hålet jag har tagit fotot! Alltså ett gigantiskt getingbo finns det där inne... Det måste ha surrat bra när getingarna bodde där..
När vi skulle åka hem och stänga för traktorn, gick Magnus upp i hytten och konstaterade att det låg en grej under kopplingspedalen som hindrade den från att tryckas ner ordentligt och det var alltså därför det inte gick att starta den... Jag får väl sladda paddocken imorgon...
Nu är det bara två tråkiga arbetsdagar, sedan tar jag semester och börjar jobba hemma.
Saker som ska göras på semestern:
* Måla klart staketet
* Göra iordning sadelkammaren (behöver verkligen den nu!)
* Riva det som inte vi behöver i köket (kommer att lämna kvar spis, diskbänk och kyl och frys.
* Ta ner Eternit-plattorna utanför köket.
* Göra klart kontoret (om elektrikern dyker upp)
   - Sätta taket
   - Tapetsera
   - Lägga golv
   - Måla garderoben invändigt
   - Måla dörrarna
   - Köpa möbler
* Fortsätta med sovrummet, gipsa, ta bort dörren, montera garderob.

Ja, vi får se vad jag hinner/orkar:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar