Sidor

söndag 17 juli 2011

Bushunden

Den här veckan har Selma varit med mig i huset varje dag. Hon är så mysig att ha med sig. Ja, förutom när hon ska sno och bära iväg alla grejer jag har... Hon tog verkligen priset igår när hon kom bärandes på en (egen) hundbajs som innehöll en del av en disktrasa som hon tuggat i sig och tänkte äta upp allting en gång till... Äckelhund!
Hon vill väldigt gärna vara med i händelsernas centrum, det spelar ingen roll att det flyger saker till höger och vänster, hon ligger ihoprullad som en boll och sover.
I veckan lyckades hon dessutom lägga sig under en staketlänga som jag målade, vilket resulterade i att hon blev väldigt mycket mer vit än vad hon är egentligen! Hon fick dels färg underifrån där det hade droppat, men även ovanifrån där det kom mer dropp..
I fredags tillbringade vi kvällen på gården eftersom Magnus var ute och festade med några som han kör för. Så jag tänkte att jag kunde vara kvar där till Magnus ringde och ville ha skjuts hem. När jag grejat klart där ute satte jag mig och kollade på TV. Då tyckte Selma att hon var en knähund...
Hon är verkligen en tung knähund nuförtiden... 18 kg väger hon, så det var inte så lätt att ha henne i knäet...
När jag nästan somnat framför TV:n tänkte jag att det är lika bra att jag går och lägger mig i sängen tills Magnus ringer och vill hem... Kl 6 på lördag morgon vaknade jag och det var ingen människa som ringt mig... Så det blev en natt till i huset:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar