Sidor

tisdag 6 oktober 2020

Första månaden med Kalle!

 I lördags firade Kalle och jag vår första månad tillsammans! Tiden går så jäkla snabbt!

Jag tog in alla tre hästarna eftersom Pelle inte gillar att vara själv i stallet. Jag började med att göra i ordning Kalle och filmade lite där jag berättar om vår första månad och sedan red vi ett pass på ridbanan som också filmades. 

Trots att det blåste rätt mycket (sisådär 15 m/s) var han väldigt lugn och fin i paddocken. Såpass lugn och fin att jag valde att trava över några små bomhögar. Han gjorde det bra förutom att han gjorde en grej av två av hindren som han tog jätteskutt över första gången. Så knasig! Och jag hoppas att han överger de konsterna framöver. Även om jag inte har några problem med att sitta kvar när han gör så så är det ju lite jobbigt att han gör det. För jag vet aldrig riktigt vad han kommer att göra. Han kan mycket väl titta på bommarna och sedan bara trava över dem eller så laddar han på och tar ett jätteskutt.

Men det blev i alla fall ett bra pass och jag var supernöjd med honom! Så det är bara till att titta på videon!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar