Sidor

söndag 18 oktober 2020

Lördagsritt

Igår stod det motion av endast en häst på schemat. De andra två gick ju i fredags. Lite skönt ändå att bara behöva rida en häst. Eller egentligen skulle jag kunna rida alla tre varje dag för de är så himla härliga just nu!

Bosse fick sig en uteritt. Han har blivit så himla positiv och framåt den senaste tiden och det är superkul! Han började trava av sig själv när vi svängde in på banvallen och jag lät honom göra det. All framåtbjudning är positiv när det gäller honom!

När vi kom ur skogen fick han galoppera också, lite tveksamt till en början, men sedan drog han på lite grann ändå. Han börjar nog tycka att det är härligt att få galoppera.

Vi svängde upp i Linneskogen och där galopperade vi upp för backen i vanlig ordning. Inga cyklister eller jägare eller några andra typer i vägen:).

För att rundan inte skulle bli så kort svängde vi upp mot Hagakullen. Stigen är ganska igenväxt och jag kan säga att vi rensade hela stigen på spindelväv, jag vet inte hur många gånger jag fick stryka spindelväv ur ansiktet! Men det var ändå härligt att vara ute i skogen!

Vi red sedan mot Gamlens gård där Pippi Långstrump satt på en lekstuga och viftade med benen (ja, du läste rätt). Bosse tyckte att det var hemskt läskigt (inte så konstigt, kanske), men gick på framåt ändå och sedan blev det lite mer galopp innan vi kom fram till Spekås och vände hemåt.

Spindelvävsstigen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar