Sidor

söndag 18 oktober 2020

Uteritt med gamlingen

Idag tog jag mig tiden att rida Pelle en runda också. Det var ett bra tag sedan jag satt på hans rygg och det kändes verkligen bra att rida honom igen!

Trots att han är 24 år så var han väldigt fräsch och pigg idag! Hans stelhet och hälta som höll på i våras verkar ha försvunnit. Hans bästa tid är verkligen hösten! Då kommer han alltid igång av någon anledning.

Vi skrittade ut i det härliga solskenet och det blev en runda i grushålan vid Hovgården. Han är ju så modig och trygg nu och han blir inte rädd för saker på samma sätt som förr, vilket är himla skönt!

Jag har faktiskt tre hästar nu som var och en på sitt vis är så himla härliga att rida. Det är knappt att jag fattar att det kan vara så!

Pelle piggelin!

Det blev en mysig runda med honom och faktiskt en hel del trav. Han var helt fräsch i traven också. Så kul!

När vi kom hem igen släppte jag ut alla tre i hagen bakom garaget. En väldigt liten hage, men där finns gräs som behöver betas av. Bra för dem att få lite extra bete då det börjar ta slut för den här säsongen i sommarhagen. Kalle är ju som en dammsugare och det finns knappt några rator kvar i hagen ens!
Mina fina grabbar!

När hästarna var ute gjorde jag rent Kalles och Pelles utrustning samt putsade ridstövlar och ridskor. Fasen vad allting blir smutsigt! Det bästa är ju att göra rent all utrustning efter varje pass, men det är inte alltid jag orkar med det... Nu blev det gjort i alla fall och allting skiner så fint!

Jag gjorde också upp en plan för kommande vecka. Det blir en hästfri måndag. Istället ska det springas en runda med hundarna. Så det blir ändå en bra start på veckan. Kalle ska träna på torsdag så han får gå uteritt på tisdag och Bosse ridas i paddocken på onsdag.

Plan kommande vecka!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar