Sidor

söndag 18 oktober 2020

Att göra höst!

Denna helg har jag också gjort lite höst i trädgården. Jag har tömt alla utekrukor på sommarblommor och planterat lite höstblommor.

Mina sommarblommor har blommat helt fantastiskt fint hela sommaren och halva hösten!
Krukorna som står vid stallet köpte jag i slutet av juni och de har blommat oavbrutet!

Dessa har blommat länge!

Mina pelargoner som jag tog som sticklingar i slutet av juni har växt till sig och trivts på altanen. De fick komma in i källaren för övervintring. Hoppas att jag inte glömmer att vattna bara, som jag brukar...
Fina pelargoner


Sommarblommor

Det var ju frost natten till fredag så mina palettblad som stod längre ut på altanen blev helt förstörda. Jag tog dock in dem för att se om det går att få liv i dem igen. Den som stod vid väggen verkar ha klarat sig hyfsat ändå.

På kvällen när Magnus kom hem tog vi in alla utemöbler också så att altanerna blev helt rensade. Så gött! Nu kan vintern komma!

Jag klippte ner en nyponros som växer i köksträdgården. Jäklar vad den har vuxit iväg! Helt otroligt!
Jag har lite krukor kvar i växthuset att tömma och sedan ska jag göra rent där. Citronträdet ska också få komma in och övervintra. Flera krukor med diverse kryddväxter fick också komma in.

Nyplanterat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar