Sidor

måndag 12 oktober 2020

Måndagslöpning

Eftersom både Kalle och Bosse gick igår tog jag en hästfri måndag. Som vanligt har jag fastat lite drygt 24 timmar och det har känts fantastiskt! Löpningen går så himla lätt, jag bara flyger fram!

Vovvarna var förstås med, de var som vanligt superglada över att få springa. De sprang på bra hela vägen. Det är ju lite svalare att springa nu, även om löparjackan åkte av halvvägs när jag blev för varm. Men hundarna blir ju inte direkt överhettade längre, vilket är bra.

Vi sprang en lite annorlunda runda idag, bort till Flähult och sedan banvallen hem via Obbhult och Linnarp. Det kändes superbra hela vägen och snittade runt 5:50-tempo i snitt på hela rundan. Jag sprang dessutom hela helvetesbacken hem också, så sista halvkilometern gick ju betydligt långsammare.

Det är verkligen så befriande att springa, tankarna från jobbdagen bearbetas och kan släppas och det är ju så skönt att vara ute i höstluften. Speciellt när det är soligt och knappt någon vind! Då är hösten rätt härlig ändå!
De glada vovvarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar