Sidor

måndag 25 november 2013

Säsongsvila... SUCKS!

Nu har jag alltså vilat hela sju dagar från löpningen. Det börjar bli outhärdligt nu. Jag valde att vila då jag fick en känning i höften förra söndagen på långpasset. Jag var först rädd för att det var en skada, men redan på måndagskvällen kändes det bättre. Så jag tänkte ägna vecka åt annan träning och försöka komma igång med den där så välbehövliga men ack så tråkiga styrketräningen. Det blev ju lite för uppenbart att det behövs...

Men vilan har antagligen gjort min kropp gott. Och jag har varit uppe på hästryggen igen, till min stora glädje. Hoppas på mer sådant helgerna framöver. Dock så blir ljumskarna stenhårda efter två ridpass. Måste sluta knipa...

Och jag har faktiskt styrketränat. Inte mindre än 4 gånger! Nytt veckorekord! Troligen nytt årsrekord också...

Ikväll kommer jag att ta mina första löpsteg igen. Favoritrundan, en sådan där runda som alltid går bra att springa, står på planeringen. Selma får följa med och försvara mig mot "fula gubbar", om det nu finns några som hittar hit ut på landet. Nya pannlampan som jag hittade på Gekås förra veckan får också följa med. Månen är ju på väg att bli mindre nu. Planen är att bara springa lugnt, vilket kommer att bli jättesvårt när jag vilat så länge. Det bara kryper i benen och de vill springa snabbt. Men jag måste hejda mig. Inte värt att riskera något.

Framöver är planen att satsa på lätta distanspass. Komma igång igen. Bygga långsamt. Springa långsamt. Springa långa långpass på söndagarna. Bara njuta. Ladda för att satsa allt på kvalitetspassen till våren. Njuta av vintern. Förhoppningsvis åka lite längdskidor. Ja, det blir nog en bra vinter det här!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar