Sidor

söndag 17 november 2013

Arbetsam helg...

Denna helg har bestått av en hel del arbete. Igår började jag med att köra ut en massa kartonger som blivit över från IKEA-möbler och nya ytterlampor för att elda upp dem. Det brann bra! Jag krattade upp lite löv, som jag inte hunnit ta tag i förrän nu.

Min bästa arbetshjälp
När jag krattat klart passade jag på att sladda paddocken. Inte för att jag har hunnit rida någonting sedan vi kom hem från Spanien (för två månader sedan), men med en nysladdad paddock så kanske lusten/orken smyger sig på...
Nysladdat och fint!
Jag har ju fått bytt ut all gammal el i stallet och ersatt med nytt. Det gamla har suttit kvar och igår hann jag äntligen med att få bort den gamla bröten. Sladdar, fördelardosor, strömbrytare och lampor åkte ner. Så nu är det ordning även på den fronten!
Bort med den gamla skiten!
Jag gjorde även ett ryck med hästarna. De såg ut som två lermonster, så jag tänkte att det var hög tid att borsta av dem lite grann och bara få lite mys-tid med dem. Det var längesedan sist!
Fina Pelle
Smutsgris!
Pelle tyckte att det var jättemysigt att bli borstad och lite ompysslad. Han är så go! Lurvig och "fin" har han blivit också!

Även Bosse Bus fick sig en omgång av borsten. Även han tyckte det var mysigt, även om det skulle skrapas lite med hoven i stallgången (såklart). Och så skulle han ju lägga bak öronen när jag borstade honom under magen. Det gillar han inte! Men annars var även han jättemysig!
Mys-Bosse

Smutsgris nr 2!
Idag har jag gjort extra rent i stallet. Sopat undan spånet som åker ut från boxarna (eftersom de inte ligger an mot golvet), sopat undan allt hö-bös och fixat ordning. Jag fick även fixat två stängselstolpar som var lite ruttna.

Efter långpasset var det dags att koppla släpet och dra iväg och hämta hö. Det var ju lite drygt eftersom jag var lite mör i kroppen efter löpturen. Dessutom är det ju inte bara till att lasta in bröten i stallet, utan det blir ju rätt mycket bös efter det som behöver sopas bort. Men nu är det iaf fullt med hö i stallet så att vi klarar oss en månad till!

Hölagret är fullt
Nu känns det rätt skönt att helgen är slut, så att man kan få vila lite. Veckan som kommer blir en lugn och skön vecka. Först konferens onsdag-tordag i Varberg (skönt att slippa resa) och sedan har jag faktiskt tagit ledigt på fredag. Ska bli himla skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar