Sidor

torsdag 6 oktober 2011

Havrepappan igen!

På Hippson.se finns det en husbloggare som kallar sig Havrepappa. Havrepappa heter egentligen Lars Mentzer och jag brukar läsa hans inlägg. Han skriver om aktuella ämnen och har en väldigt underhållande "utifrån"-syn på ridsporten som vi som är inbitna sedan länge inte har.
I det här inlägget skriver han om Ridsportförbundets sätt att hantera den enorma kritik de fått för sitt licensförslag och jag tycker att han verkligen har slagit huvudet på spiken i detta inlägg!
Så om någon känner för att starta upp "Sveriges Hobbyryttarförbund" eller något liknande så går jag med direkt! Tyvärr har jag inte tid och ork att göra det själv, annars hade jag nog gjort det och förmodligen fått en massa glada medlemmar som kan tävla på hobbynivå till rimliga priser även i fortsättningen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar