Sidor

måndag 10 oktober 2011

Händelserik dag

Idag har jag gjort min första arbetsdag på Ringhals. Det var mycket information, nya rutiner och nya begrepp. Men kul, jag har ju väntat på detta så himla länge!
Efter denna fartfyllda arbetsdag for jag hem, slängde i mig lite käk, körde och hämtade tapeterna och sedan vidare till huset.
Jag har varit lite orolig för att det stod lite still förra veckan. Köket kommer ju på måndag och innan dess ska fönstren och dörren bytas, väggarna ska gipsas och golvet ska läggas.
Jag behöver inte oroa mig... Idag har följande hänt:
Dörr och fönster borta. Förberett för de nya

Gipsat ena sidan av köket

Gipsat en del av andra sidan

Så, nej jag behöver inte oroa mig för att saker och ting inte ska bli klara. När de väl är på plats jobbar de utav bara h-vete. För mig och Magnus hade detta jobb nog tagit en vecka. MINST!
Jag städade upp allt efter snickarna och målade sedan elementet till sovrummet. Idag fick också grindarna till staketet bäras in för vinterförvaring. Nu är det verkligen höst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar