Sidor

tisdag 11 oktober 2011

Fönster och dörr på plats!!!!

Det är helt fantastiskt vad det händer mycket i huset just nu. Idag när jag kom hem var fönstren och dörren på plats! Det blev så himla fint! Jag är så nöjd!
Stora fina fönsterbrädor blir det. Helt perfekt! Tyvärr ser det ut som en hästlastbil med pop-ut-del på utsidan eftersom vi inte kommer att isolera hela den sidan förrän till våren. Men det kan jag leva med!
Så jag städade idag igen efter snickarna så att de kommer till en ren och snygg arbetsplats.
Jag målade även en omgång på sovrumselementet och imorgon blir det sista målningen av det. Gött det ska bli att kunna få igång värmesystemet igen så att vi kan elda!
Jag har även bestämt vad vi ska ha för tak i köket. Det blir en vitbetsad panel som vi troligen avvaktar med att slutmåla tills träet har satt sig för att slippa risk för sprickbildning. Vi kom även fram till att målaren tar hand om själva målningen och spacklingen av köket och även spacklingen och tapetseringen av väggarna. Skönt att slippa det! Så nu är det "bara" till att bestämma tapeterna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar