Sidor

lördag 24 februari 2018

Snölöpning

Torsdag var en härlig vinterdag med en hel del sol och jag tog tillfället i akt att springa en runda med min fina Selma. Jag har precis lyssnat på boken "Hjärnstark" av Anders Hansen och efter det har motivationen till löpning verkligen tagit fart. Kort sagt, hjärnan blir bättre av att motionera med puls över 70% av maxpuls 30-60 minuter. Och vad mer motivation behöver man?

Selma var glad över att få springa i vanlig ordning och vi tog vår favoritrunda, den där rundan som alltid går bra. Löpkänslan var på topp. Vädret och ljuset gjorde ju inte saken sämre och jag sprang med ett leende på läpparna hela vägen.

Det gick väldigt bra och jag sprang för första gången på länge fem km under en halvtimme! Så nöjd! Totalt sprang vi 7 km innan jag stannade och släppte lös Selma. Får passa på att ha henne lös nu innan hundförbudet träder in 1 mars.

Fin-hunden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar