Sidor

torsdag 8 februari 2018

Lunchlöpning

Efter en intensiv period privat och på jobbet och med ett väder som har varit minst sagt bedrövligt har jag i år endast lyckats springa 5 gånger. Egentligen är det väl ingen fara på taket, jag tränar inte mot något lopp eller så, utan vill bara hålla igång löpningen för att jag tycker att det är ett bra sätt att motionera på.

Men idag föll det sig så att det passade bra att springa en runda på lunchen, mellan möten, så jag tog med mig min lyckliga vovve ut på årets sjätte löprunda.

Snön som kom igår har börjat töa, då det är någon minusgrad ute, så jag valde att springa i vanliga löparskor istället för Icebugsen. De är inte så roliga att springa på asfalt med eller när det inte finns någon is eller snö att hantera under fötterna. Vår grusväg var plogad och gruset hade kommit upp i dagen så jag tänkte att det inte skulle vara så halt.

Det var inte halt heller, så det gick alldeles utmärkt att springa odubbat. Det blev en kort runda eftersom jag endast hade en timme på mig att springa och förbereda mig för nästa möte. Så jag valde att springa runt Linnarp och Obbhult. Den är endast 4,5 km, men det var lagom. Det tog knappt en halvtimme.

Det märks såklart att jag inte har någon löparform, men det kändes ändå skönt att springa lite. Jag har sedan helgen haft lite problem med vänster sida av nacken och smärta som strålar ner under vänster skulderblad. Detta kände jag av när jag sprang, framför allt under skulderbladet. JAG MÅSTE STYRKETRÄNA! Så enkel är lösningen, men ack så svår att få till...

Det var i alla fall skönt att komma ut och få lite frisk luft mitt på dagen samt dagsljus och det har helt klart varit lättare att ta sig igenom eftermiddagens jobb! Selma var såklart väldigt nöjd med att få springa en runda!

Något hon inte är nöjd med är pet-flaskan runt svansen... Hon slår så hårt med sin svans att hon har slagit sönder den och sedan kan hon inte låta bli att slicka på såret så det läker aldrig. Därför har vi tejpat fast en petflaska på svansen för att den ska kunna läka i fred. Det ser lite lustigt ut, men vad gör man inte för att vovven ska bli frisk?
Selma med petflaska

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar