Sidor

lördag 10 februari 2018

Lördagsplaner

Ännu en solig vinterdag! Så härligt! Jag vaknade kvart över sex i morse och kunde inte somna om, så  jag gick upp och fixade stallet. Redan klockan sju började det ljusna såpass mycket att pannlampan inte behövdes. Att jämföra med när jag var julledig och pannlampan behövdes fram till åtta-tiden. Jag älskar verkligen den här tiden på året då jag märker att det blir så mycket ljusare och det går snabbt!

Efter stallet blev det frukost. Äggröra och bacon, bästa frukosten som finns! Nu behöver jag inte äta mer förrän ikväll... Och så en kopp te på det. Så fint!

Nu har jag tänkt att ta tag i städningen här hemma. Det har ju inte blivit så mycket av den varan när vi har stressat med festförberedelserna, så det är verkligen hög tid att städa lite mer ordentligt. Vår dammsugarrobot har ju gått runt flitigt här, men den städar ju inga plana ytor och sådant som toalett och badrum. Det får jag vackert göra själv. Den dagen det finns hushållsrobotar som kan sköta allt i hemmet ska jag skaffa en sådan. Och jag är beredd att betala rätt mycket för det. Tänk vad mycket tid en sådan hade frigjort!

Tvättmaskinen är igång också. Även tvätten har fått stå åt sidan de senaste veckorna så det var ju ett mindre berg att ta hand om där.

Dagens "nöje"
Efter städningen blir det hästarna som får lite uppmärksamhet. Jag ska gå en runda med Pelle för att stämma av hans hälta och humör. Jag har inte sett honom halta sedan i måndags då hovis var här. Sedan dess har han rört sig normalt i hagen i alla fall. 

Bosse ska få skritta en runda. Jag misstänker att han har en del träningsvärk efter gårdagens tuffa runda, så han behöver röra sig för att inte bli alltför stel. Hoppas bara att han kan hålla sig till skritt och inte vill springa lika mycket idag. Imorgon ska vi nämligen rida ut en runda med sällskap, vilket ska bli grymt kul!

När jag är klar med hästarna hoppas jag att det är många timmar av dagen kvar så att jag kan gå eller springa en runda med vovvarna också. Selma är iväg med husse och jagar hare, men Nelly och Helga är kvar här hemma och sugna på att röra sig. Själv känner jag mig lite stel i kroppen så jag får se hur det känns efter hästarna om jag väljer att gå eller springa. Dessutom ska jag hinna med styrketräning också, min rygg håller på att gå av känns det som!

Ja, det blir nog en bra lördag det här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar