Sidor

onsdag 14 februari 2018

Skymningsritt

Efter en intensiv jobbdag kom jag hem något senare än tänkt, men det fanns ändå tid kvar att ge sig ut på en ridtur innan mörkret lade sig.

Klockan var strax efter fem när jag stegade ut genom stalldörren med en sadlad Bosse. Solen gick ner 17:08 så det var fortfarande ganska ljust när vi kom iväg.

Vi red förbi Kullagården och sedan ner mot Lunden och ut på gärdsvägarna. Bosse var pigg, men lugn så länge han fick skritta. När vi vände in på en gärdsväg där vi brukar trava körde han ner huvudet och började trava. Han låg på väldigt hårt och vill ta i så fruktansvärt mycket i traven att det blir ett väldigt hållande i tyglarna för mig.

Vi travade på ut på Linnarpsvägen och även på asfaltsvägen fick jag hålla i honom för att han ville springa jättefort. Men när jag saktade av till skritt och lät honom få långa tyglar lugnade han ner sig och skrittade på fint istället.

Vi kom hem strax innan kl sex och då var det nästan mörkt ute. Så härligt att kunna vara ute så länge på kvällarna nu! Och när jag tittar på solnedgångstiderna ser jag att nästa fredag så har vi ytterligare tjugo minuter dagsljus på kvällarna! Det går verkligen fort nu!

Skymningshästen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar