Sidor

lördag 10 februari 2018

Pigg Pelle

Huset är städat, sängen bäddad med nya lakan och den där fräscha doften av rengöringsmedel når min näsa. Dags att gå ut till hästarna!

Pelle fick komma ut på promenad. För säkerhets skull broddade jag honom, jag vill ju inte att hans ska gå omkull någonstans. Tyvärr har han fortfarande lite svårt för att stå på höger bakben och det blev lite meckigt att brodda den skon. Men det gick till sist och vi kom iväg.

Vi gick mot grushålan och först var han hur lugn som helst, men så fick han syn på något i mossen vid grushålan och blev lite upprörd. Han lugnade ner sig igen och vi gick vidare runt Obbhult och Linnarp. Han gick rent i skritten, men jag hörde att han haltade när han travade lite. Så vi fortsatte skritta.

När vi skulle passera ridhuset fick han plötsligt ett riktigt spel. Vi mötte ett par hästar och så var det några som gick med ett par hundar lite längre bort.

Jag trodde först att det var hästarna han var så upprörd över. Han slängde upp svansen i luften, gick i passage och trumpetade. Men hästarna passerade vi utan problem (förutom att de blev lite rädda när han trumpetade precis intill dem), däremot var de två personerna med hundar fullkomligt livsfarliga... Knasiga häst...

Han lugnade ner sig igen och vi kom helskinnade tillbaka hem. Han är för go, den gode Pelle. Att han aldrig ska lugna ner sig... Men med tanke på hans hälta så får det bli promenader fortsättningsvis också. Förhoppningsvis rättar han till sig och lugnar ner sig så att det går att rida längre fram...

Bild tagen när han var lugn:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar