Sidor

söndag 25 februari 2018

Löprunda med dubbel draghjälp

Efter ridturen var jag sugen på mer rörelse, mer sol och mer snö! Inte så sugen på mer kyla, men den kom på köpet...

Jag slängde på mig löparkläderna och tog med mig Helga och Selma på en härlig löprunda i skogen. Nelly är iväg med Husse, så hon har sitt roliga på annat håll.

Helga tyckte det var superkul att få komma ut och spring och hon höll faktiskt bra hela vägen trots sina korta ben. Vi sprang mot Flähult, samma som Bosse och jag tidigare men åt andra hållet. Och det är faktiskt en annan sak att uppleva naturen till fots jämfört med från hästryggen så det märktes knappt att jag precis hade varit där.

När vi kom upp i skogen blev det lite svårt att springa pga snön, men i uppförsbacken gick det ändå bra att hålla pulsen uppe gåendes. Nu funkade mobilen så jag passade på att ta lite bilder på det fina vinterlandskapet!

Draghundarna i snön
Båda vovvarna var pigga och de drog rätt bra i sina koppel, men vad gör det, det blir ju lättare att springa då:). När vi kom upp på toppen av backen började jag springa igen eftersom hundarna ville iväg. Det blev väldigt tekniskt i snön och fötterna for hit och dit kändes det som. 

Jag passade på att ta en bild på vattendraget som min modiga Bosse skuttade över där i skogen:

Vattenhinder
Jag fick hålla i hundarna ordentligt när vi skulle ner för backen mot banvallen där stigen är smal och stundtals rätt brant. När vi väl kom ner på banvallen fortsatte vi hemåt. Det var inte helt lättsprunget där heller, men det fanns lite mer packad snö.

På ett ställe är det lite berg och där blir alltid så vackra isformationer. Jag försökte få med vovvarna och isformationerna på samma bild, men vovvarna ville inte vara stilla, så det blev lite fail-bild:

Failbild

Is utan hundar
Vi fortsatte ut på Obbhultvägen och sedan upp på banvallen igen. Helga fick problem med is under tassarna. Hon är ju så lurvig nu, så det fastnar lätt snö och is i hennes päls. Men jag vill inte trimma henne innan det blir varmare ute.

Vi fortsatte sedan genom Obbhult och Linnarp innan vi vände hem på vår egna väg. 8,5 km blev det och det kändes lätt och kul att springa även idag. Kroppen svarar bra på löpningen just nu!

Nu sitter jag i soffan med en kopp te och datorn i knäet för att spana in världscuphoppningen i Scandinavium! Bra söndag kallas det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar