Sidor

lördag 17 februari 2018

Energisk Bosse

Vilken solig, härlig lördag! I alla fall halva dagen... Jag började i vanlig ordning i stallet med Colting pod i lurarna. Fixade boxarna och allt annat som görs.

Efter frukost tog jag tag i den ack så tråkiga städningen, men den blev lite bättre eftersom jag via Storytel lyssnade på Hjärnstark av Anders Hansen. Mycket intressant bok!

Efter städningen stack jag ut i stallet igen och gjorde i ordning Bosse Bus. Vi gav oss ut i den fina solen och begav oss till skogen. Vi fick lite snö i torsdags och i skogen var det lite mer än här hemma, så det gick fint att både trava och galoppera.

Till en början var jag lite för varm i min superjacka och kjol, men när vi var på väg hem hade solen gått i moln och då var det rätt skönt att ha de varma kläderna på sig.

Bosse var lugn till en början, men i skogen blev han rädd för en konstig fågel som satt i en bur. Vet inte riktigt vad det var för något, men den skränade och lät faktiskt ganska otäck. När vi hade passerat den for vi iväg i trav och galopp. Galoppen var till en början lugn, men när vi kom ut på slät mark körde han ner huvudet och sköt rygg. Bus-häst!

Efter det var han ganska stissig hela vägen hem. Vi tog en väg som vi inte brukar ta, så det var ju lite extra spännande, men jag blev lite trött när han flög åt sidan pga en grushög som vi har sett flera gånger förut. Han var väldigt energisk hela vägen!

Han blev otroligt svettig eftersom han stressade så och det rök om honom när vi kom hem. Jag passade på att bort skrapa lite extra päls. Han fäller en hel del nu och jag börjar se lite fin kort sommarpäls under den tjocka vinterpälsen.

Skugghäst
Utsikt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar