Sidor

måndag 12 februari 2018

Energi!

Måndag igen. Jag var väl inte på topp när klockan ringde i morse. Eller snarare, jag vaknade av att Magnus snarkade och då var klockan några minuter i fem, så då var det lika bra att gå upp. Jag fixade stallet och när jag kom in stod Magnus och lagade frukost. Eftersom jag inte hann äta då bad jag honom göra en matlåda till mig och det gjorde han. Så när det var fika klockan nio åt jag äggröra och bacon, vilket ledde till att jag inte behövde äta lunch.

Efter jobbet var planen att komma hem såpass tidigt att jag skulle hinna springa en runda innan det blev mörkt. Tyvärr gick det irriterande långsamt pga några breda transporter som hindrade hastigheten både på E6 och på 153:an, så jag kom hem lite senare än tänkt. Men jag fick ett väldigt energigivande samtal på vägen hem och det gjorde att jag inte bekymrade mig så mycket över att jag var hemma lite sent

Jag tog in hästarna och kom ut i löparkläder strax efter fem. En lycklig Selma fick följa med och det blev faktiskt samma runda som i torsdags för att vi skulle hinna tillbaka innan det blev mörkt.

Det var riktigt härligt att springa idag. Eftersom det hade kommit lite snö tog jag på mig Icebugsen och det kändes så himla lätt att springa. Jag älskar verkligen att springa på fastande mage! Det var bara lätt och roligt hela vägen. Rundan blev ju inte så lång, men det var ändå så att jag fick röra på mig lite grann.

Det var ju grymt kul att hinna springa innan det blev mörkt också! Det ger verkligen en känsla av att våren och ljuset är på väg!

Efter löprundan fixade jag ett par köttfärslimpor, lite ädelostsås och broccoli. Så gott!

Dagens runda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar