Sidor

tisdag 28 juli 2015

Sjukstuga

Så jäkla "kul" att vara sjuk på sin semester! Älsklingen blev sjuk förrförra fredagen (17: e juli) och har sedan dess mest legat i soffan och haft ont i halsen och hostat och snörvlat. Eftersom jag inte blev sjuk på hela veckan trodde jag att skulle klara mig, men förra torsdagen så började det kännas raspigt i halsen och lagom till vi satte oss i bilen mot Stockholm började halsen göra riktigt ont.

Under tiden i Stockholm kände jag dock inte av någon feber eller så, mest hes och ont i halsen. Dock vaknade jag i söndags och kände mig riktigt risig.

Tillbringade dagen i soffan. Ont i halsen, hostandes och allmänt energilös.

Igår kände jag mig lite piggare efter en morgondusch. Men efter att ha ätit frukost insåg jag att det skulle bli ännu  en dag i soffan.

På kvällen grejade jag lite ute hos mina odlingslådor. Plockade jordgubbar. Vattnade. Gallrade bland rotsakerna. Sedan orkade jag inte mer och gick och lade mig.

När jag vaknade i morse kände jag mig dock bättre och tog faktiskt en svamprunda. Skogsluft gjorde gott!

Sedan dess har jag varit igång så gott som hela dagen. Halsen gör inte ont, men jag är fortfarande hes och får mina hostattacker. 

Älsklingen har väl blivit något bättre också, så nu kan vi nog orka göra något vettigt med resten av semestern!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar