Sidor

måndag 23 januari 2023

Energi en måndag

Måndag. En riktigt bra måndag, faktiskt. Jag vaknade sex minuter innan klockan ringde och kände mig utvilad, så skönt!

Det har varit energigivande på jobbet också tycker jag, en bra dag där. Sedan åkte jag till tandläkaren, fick vänta en halvtimme extra innan jag fick komma in och så var min kvällsplan förstörd.

Men, trots att jag blev jättesen hem så hade jag ändå kvar energi. Jag tog in hästarna och gav dem mat, sedan åt jag själv och därefter fick jag med mig Magnus ut på en kvällspromenad med hundarna och Kalle.

Vi har fått lite snö, precis så att det täcker marken, och det gör att det blir rätt ljust ute trots att mörkret har fallit. Det var helt vindstilla och uppehåll och det var så härligt att få komma ut efter en dags stillasittande.

Det kändes så bra att ha kvar energi efter jobbet, det har jag saknat ett tag nu. Men nu är den här tråkiga januarimånaden på upphällningen och vi går helt klart mot varmare och ljusare tider, vilket jag verkligen ser fram emot!

Kvällens sällskap

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar