Sidor

söndag 30 augusti 2020

Stubbåkrar

Äntligen sammanfaller det faktum att vi har haft en torr sommar, vilket ger fantastiska stubbåkrar och att jag har en häst som går att galoppera med. Det betyder bara en sak! Jag tar alla tillfällen i akt att komma ut och galoppera på stubbåkrarna med Bosse!

I tisdags hade vi en stubbåkerkväll! Jag var supertrött på jobbet, men att få komma ut och fräsa runt på härliga stubbåkrar ger mig all energi och lite till tillbaka. Så underbart!

Vi var ute på ett antal stubbåkrar och vi travade en hel del också, men till sist blev Bosse faktiskt lite taggad i galoppen och tog tag i bettet. Kul att han gör det någon gång!

Jag tyckte att vi galopperade jättemycket, men enligt Equilabapp fick vi ihop knappt sex minuter av en runda på 55 minuter, så drygt tio procent. Men det blev i alla fall en bra konditionsbyggande runda och jag pushade honom lite extra när han ville sakta av.

På vägen hem skrittade vi och jag satt bara och fån-log, så härligt var det!

Så fina stubbåkrar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar