Sidor

onsdag 19 augusti 2020

En svalare onsdag

Nu är värmen på upphällningen och idag har det varit lite åskväder, vilket gjorde att det var betydligt svalare än på länge ikväll! Det hade kommit lite regn, men det var inte så att det syntes i regnmätaren, men imorgon och framåt är det utlovat regn de närmsta tio dagarna.

Jag fick hem mina körkortsböcker igår och idag tittade jag lite närmare i BE-boken och upptäckte min stora utmaning; kapitlet "Fordonskännedom". Jag är totalt ointresserad av teknik och hur mekaniska prylar funkar! Och jag klarar inte av att ta till mig det. När jag läser eller hör någon berätta om tekniska prylar hör och ser jag bara "BLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLA"

På riktigt alltså. Jag kan inte ta in det! Och speciellt när jag känner att det där är helt värdelöst vetande år 2020 när de flesta bilar ändå inte går att mecka med och säger till själva att det är dags att åka till verkstad eller ringa bärgare och tillochmed bokar bärgare åt mig. VARFÖR ska jag kunna all denna skit???? Det känns fruktansvärt ålderdomligt!

Men, men, nu är det så förutsättningarna är, jag måste lära mig det för att klara BE-kortet och jag har ett antal månader på mig innan det är dags för uppskrivning och uppkörning. Så det blir till att läsa, läsa och läsa!

Så ofantligt ointressant!

Det var dagens gnäll! Eftersom det var så härligt ute beslöt jag mig för att rida Pelle en runda. Bosse får vila sig i form och kanske kan vara lite pigg imorgon på hoppträningen om det nu blir 18 grader istället för 28 som det var senast vi tränade.

Pelle kom faktiskt fram till mig i hagen idag. Han har den senaste tiden dragit iväg när han har sett mig, så det var positivt. Han traskade med mig i rask takt så att Bosse inte hann ikapp oss förrän vi var vid grinden.

Men när jag väl kom upp på ryggen på honom var det pensionärstempo som gällde. Lugnt och försiktigt. Inte ha bråttom. Gamla hästar är härliga på det viset! Och jag låter honom bestämma tempo och gångart för att inte slita på honom i onödan. Han gillar att komma ut och röra på sig och det är bra att hålla igång honom, men jag ställer inga krav på honom längre, mer än att han ska gå ditåt jag vill. Så det blev ännu en mysig runda i den fina sommarkvällen! En härlig kväll och en känsla som jag tar med mig till hösten när det är kallt, regnigt, mörkt och blåsigt!



Fin kväll på en fin hästrygg!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar