Sidor

lördag 27 april 2019

Bakslag

Åh, vilken usel natt jag har haft i natt rent sömnmässigt. Jag har drömt konstiga drömmar, blivit tät i näsan och fått upp en massa slem ur halsen. Varit uppe och spottat slem och snutit mig tre gånger innan jag till sist vaknade vid sjutiden. Och då hade jag högre temp igen. Jäkla skit! Jag som tyckte att jag var piggare igår eftermiddag. Fast jag blev ruskigt trött på kvällen och kände mig redan då lite sämre.

Jag gick ut i stallet, hästarna fick vara inne inatt då det skulle bli kallare och regn. Men det har inte regnat en droppe än. Nu vill vi ha regn så att gräset kan börja växa på allvar!

Jag gick ut med hö i hagen och sedan började jag mocka medan de åt upp sin frukost. Sedan släppte jag ut dem och då struntade de faktiskt i höet och sprang istället iväg till den "farliga" delen av hagen där det finns gräs. Helt otroligt! Det är första gången de gör det. Igår hängde de ju bara vid stängslet och ville bli serverade hö.

Nu hoppas jag att de ser till att äta ordentligt så att jag kan dra ner fodergivorna och de kan börja gå upp i vikt igen.

Jag hade en ambition om att jag skulle städa och hinna rida lite innan regnet ska komma, men jag får gå och lägga mig och försöka ta igen lite sömn och hoppas på att jag blir pigg till eftermiddagen istället. Jag är så trött på att vara sjuk! Det är ju så tråkigt!

Bosse har hittat gräs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar