Sidor

söndag 5 maj 2019

Arbetsam eftermiddag

Efter skogsbesöket gick jag ut och drog igång traktorn till Selmas stora glädje. Hon fick ju inte följa med till Åkulla så hon fick följa med på arbete istället.

Uppdraget för dagen var att sladda paddocken. Den har faktiskt börjat att torka upp redan! Det kom ju regn igår. Men jag antar att det krävs mycket vatten innan allt bli återställt.

Selma på väg in i traktorn
Vi körde runt runt runt och sladdade och Selma var helnöjd!

Bästa platsen enligt Selma
Det blev i alla fall bra till sist och jag kunde ställa in traktorn igen innan jag tog bort vinterns extrahage och automatgrind. Det lär inte behövas på ett tag nu. Och nästa säsong ska jag inte ha extrahagen där det är som blötast.

När jag hade plockat undan stängselgrejerna började jag mocka vinterhagen. Allt hästbajs hade torkat ihop och pulvriserats, så det blev lite konstigt att mocka Men jag plockade upp de högar jag hittade så gott jag kunde. Så nu är den hagen ren och fräsch igen!

Det var gött att få gjort en massa idag. Jag ska försöka hålla sommarhagen fräsch också och mocka den med lite jämnare mellanrum. Ska bli intressant att se vilken effekt det har på Bosses maskangrepp framöver!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar