Sidor

tisdag 14 augusti 2018

Uteritt

Igår blev det ju ingen ridning eftersom jag ägnade kvällen åt att röja sly. Men idag var det uppehåll när jag kom hem så jag tog in hästarna och lät dem äta lite hackad lucern medans jag själv åt lite kvällsmat.

Sedan tog jag ut Bosse på uteritt. Nu när det har regnat så har ju kusarna passat på att rulla sig så detctog lite längre tid att borsta i ordning honom. Dessutom hade det varit en styngfluga framme och lagt ägg så jag fick pilla bort dem också. 

Vi tog rundan runt Obbhult och Bosse fick trava lite mer än vanligt på den rundan. Och så tog vi några kortare galopper också. Han bar lite trött och slö till en början, men kom igång när han fick springa lite. Han var jättefin både i traven och galoppen!



Det lilla regn vi har fått nu (ca 40 mm sedan förra torsdagen har gjort gott och fått fart på gräset överallt. Plötsligt ser allt så mycket grönare och trevligare ut! Härligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar