Sidor

fredag 3 augusti 2018

Glad häst igår

Efter onsdagens sur-attack från Bosse gav jag mig upp på ryggen på honom igår. Det är där han är som bäst, när jag får sitta på hans rygg! Modig, framåt och positiv!

Jag kom ut rätt sent på förmiddagen och klockan hann nästan bli tolv innan vi kom iväg. Alltså en ridtur när det var som varmast. Men Bosse tog det hela med ro och han kändes faktiskt ganska pigg ändå. Han ville både trava och galoppera lite.

Vi red bort till grushålan och sedan tog vi lite rundor i skogen. Han var genomsvettig efter att ha fått trava och galoppera lite, men efter en bra avskrittning var han nästan torr när vi kom hem. Han var endast svettig under sadelgjorden och schabraket så det räckte att svampa av honom.

Det blev återigen ett pass som jag var nöjd med! Han är rätt underbar, utom när han ska attackera mig då... :)

Positiv i grushålan
När jag var klar passade jag på att stängsla lite i sommarhagen så att de tvingas tillbringa mer tid på kullen i den nya hagen. Detta gör jag för att låta gräset i sommarhagen få en chans att växa lite. Om det nu kan komma lite regn. Hoppas hoppas!

Senaste stängslingen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar