Sidor

söndag 4 september 2011

Svamp-psykos!

Idag tog jag en runda i skogen för att plocka lite svamp. Det blev MYCKET svamp istället!
Först hittade jag en massa gula kantareller. Stora och fina!
Sedan gick jag till mitt trattkantarell-ställe och j-lar i havet vad mycket svamp där var! Jag låg på knä och bara "repade" svamp. Jag förflyttade mig på knä, så mycket var där. De fanns många stora också, helt underbart! Så nu ligger de på tork i källaren så att jag kan ha gott av dem hela vintern!

Bra att de gamla nätfönstrena kom till användning:)
Det är verkligen kul att plocka svamp när det är så mycket. Till sist var jag så trött att jag började se lite suddigt. Vid det laget var ICA-kassen så full att jag knappt orkade bära den, så då tyckte jag att det var dags att bege sig hemåt igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar