Sidor

torsdag 8 september 2011

Full fart!

Mitt liv går verkligen i full fart just nu. utom  möjligen på jobbet då:).
Igår slipade jag första gången i sovrummet och spacklade andra gången. Jag var färdig med det kl tio på kvällen... Ungefär samtidigt kom Magnus på att vi måste bila upp cementgolvet på lilla toan för att komma åt avloppsrör och vattenledningar. JIPPI... eller inte... Lilla toan skulle ju vara det enkla projektet i det hela. Jag skulle ju bara måla och lägga in en matta. Men nu blir det inte så alltså. Nej först ska det bilas upp, sedan får rörmokaren lägga nya rör, sen får vi gjuta och SEN kan jag måla. SUCK!
Det är märkligt att alltid allting ska bli mycket värre än vad man räknat med när man renoverar...
Idag har kaklaren, snickaren och köksleverantören varit här och kollat. Kaklaren räknade på hur mycket kakel som går åt så att vi kan beställa det i nästa vecka (HJÄLP, nu måste jag välja kakel oxå!!!!!).
Köksleverantören och snickaren mätte upp köket och en massa beslut var tvungna att fattas där och då. Lister? Golv? El? Ibland önskar jag att jag hade någon som bara bestämde allt åt mig så att jag har någon att skylla på om jag inte blir nöjd.
Köket blir nog super-bra , jag har fullt förtroende för köksleverantören och min snickare. Men nu vill jag snart inte renovera mer. Jag vill inte hålla i någon kofot, jag vill inte stå i något jäkla slipdamm, jag vill kunna sova ut någon jäkla gång utan att känna stress för allt jag MÅSTE hinna göra! Men i nästa vecka drar förhoppningsvis snickaren igång och sen jäklar! Sen är det bara att luta sig tillbaka, betala och se glad ut....

1 kommentar:

  1. SV: Hellre blindingar än älgflugor tycker jag! :P De är ju hemska och så svåra att få tag på. Lättare med blindingarna på så vis

    SvaraRadera