Sidor

söndag 4 september 2011

Sadelprovning Pelle

Pelle fick börja prova sadlar idag. Konstigt nog hade han lyckats ta av sig en baksko, trots att han är nyskodd och trots att han aldrig brukar ta av sig skor. Det måste vara en mindre skrothög där ute i hagen nu...
Så jag fick spika dit en utav de gamle bakskorna igen. Tyvärr hade han fläkt ganska mycket på insidan, så där fick jag bara fast en söm. Hoppas det håller ett tag iaf.
Den första sadeln behövde jag inte ens provrida i för den var för vid och hade en väldigt konstig passform.
De andra tre låg bra på honom så jag började med en Passier av äldre modell. Den gick bort ganska omgående eftersom knästöden var så hårda att jag fick ont i knäna. Nästa sadel. Den var ganska hård i sitsen, men annars satt den som en smäck och jag satt bra i den.
Tredje sadeln var utan tvekan skönast. Enda nackdelen med den var att säkerhetsvästen slog i bakvalvet i skritten. Det var ganska irriterande, faktiskt.
Så det stod helt klart mellan de två sista. Pelle skötte sig fint, men tyckte nog det var lite knasigt att byta sadel tre gånger...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar