Sidor

söndag 11 september 2011

Så var helgen slut... IGEN!

Ännu en dag på gården. Idag sög jag upp all spån som var kvar i köket och badrummet med en industridammsugare som vi lånade. Magnus bilade klart i lilla toan och vi fick loss alla avloppsrör och vattenledningar. Så nu är det bara för röris att komma o sätta dit nya grejer.
Jag gjorde även en liten skiss på hur badrummet ska se ut så att hantverkarna vet hur de ska göra med el, vatten osv.
På eftermiddagen kom Magus syster och hennes man och vi stack ut och plockade svamp. Så imorgon blir det till att rensa det. Även denna gång fanns det hur mycket svamp som helst.
Efter svampplockningen skrittade jag en liten runda med Pelle i en sadel jag lånat för provning. Kommer nog att lämna ett skambud på den så får jag se hur intresserad ägaren är att sälja den... Det är ju inte direkt någon brådska med att hitta nya sadlar. Jag hinner ju ändå inte rida...
Nu ska jag lägga mig och vila inför en ny arbetsvecka. Fyra till, sen är det dags för nytt jobb:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar