Sidor

söndag 4 september 2011

Sadelprovning Bosse

Jag provade först den sista sadeln på Bosse eftersom stigbyglarna hängde på den. Och den funkade jättebra på honom också. Fortfarande irriterade jag mig på säkerhetsvästen. Och den var lite hård i knästöden.
Jag provade den andra sadeln på honom och den var ju som sagt hård i sitsen. Bosse verkade inte bry sig om vilken som var bäst. Tänk om hästarna hade kunnat välja i stället.
Ja, det blir svårt det här. Jag ska iaf prova att hoppa båda hästarna med båda sadlarna för att se om det är någon skillnad. Och så tänker jag lägga ett skambud på båda för att se vem som är mest intresserad av att sälja.
Den bekvämaste sadeln är av ett märke som jag inte känner till sådär jättemycket av, måste googla det. Den andra sadeln är av ett välkänt märke och egentligen lite dyrare än vad jag hade tänkt att jag skulle betala.
Ja, fortsättning lär följa...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar